Fogalom | Definíció |
---|---|
Taktikai pajzs | |
Taktikai visszaállás | Raj, vagy csapatszintű mozgások esetén, ha a raj létszáma a sebesültek miatt, (vagy az adott harci helyzet miatt) kritikussá válik, vagy az engedélyezett lövedék mennyiség elfogyott, a játékosok dönthetnek úgy, hogy kivonják magukat a játékból és egységesen visszavonulnak a HQ-ra. Ebben az esetben a csapat, vagy raj minden tagja halottnak minősül, függetlenül attól, hogy még nem kapott találatot. Ők már nem medikelhetőek, az általános visszaállási szabályok érvényesek rájuk. |
Találat | Minden találat, ami játékost vagy felszerelését éri (akkor is, ha nem jár fájdalommal!) találatnak minősül. Cipőorr, sapka shield, sisak, hátizsák, camelbak, fegyver. Érvényes a találat, ha célzott lövéssel adták le, közvetlenül a játékosra. Azaz a lövedék a lövést leadó játékos irányából éri a játékost. A fentről leeső BB (mortarozás), vagy a visszapattanó BB nem számít találatnak. |
Találat jelzése | A találat megadása az airsoft legfontosabb alapszabálya! A találatot kapott játékos hangos és azonnali “HIT”, “megvolt” “találat” stb felkiáltással jelzi, hogy már nincs játékban. Ezzel egyidejűleg a kezét magasba emelve jelez és a lehető legrövidebb időn belül előveszi, vagy bekapcsolja a találatjelzőjét (nappal narancs kendő, sapka, éjjel piros lámpa). A sebesült játékos medikért kiálthat, de a kivérzési időt a találat helyén köteles kivárni. Ha tűzvonalban, vagy kereszttűzben van, természetesen onnan arrébb kúszhat maximum 1 métert. Sebesült játékost fedezékként használni tilos! |
Támogató fegyver | Automata működésre (sorozatlövésre) képes, nagykapacitású tárral/rakasszal ellátott golyószórók, géppuskák. |
TDC | Top Dead Center - egy hopup működési elv/ típus, ahol jellemzően a hopup gumi belső lenyomóját / kontakt felületét közepén nyomjuk be általában csavar segítségével |
Térdvédő | Térdet, esetleg lábszárat a fizikai hatásoktól védő ruházat alatt, ruházatba épített, vagy ruházatra kívülről rögzített eszköz. Használata kifejezetten ajánlott minden játéktípus esetén. Használatát játékszervező kötelezővé teheti. |
Tingli-tangli | Rövidítve tangli, viszonylag kötetlen, általános csapatjáték, az airsoft legelterjedtebb alap játékmódja, melynek során nincs különösebb történet, a csapatok egymásra vadásznak, esetleg területeket foglalnak el. Nincs dress code, jellemzően nincs tár és bb korlátozás sem. A csapatokat általában karszalaggal különböztetik meg. |
Töltés | Reload - az a mozzanat a fegyverkezelés során, amikor a fegyver csövébe a lövedék bekerül. |
Töltetlen fegyver | Olyan replika amelynek csövében nincs lövedék, vagy idegen tárgy. |
Töltött fegyver | Minden fegyver töltöttnek minősül, amely technikailag egy egységbe összeszerelt állapotba kerül. Akkor is töltöttnek kell tekinteni, ha tárat, akkumulátort már kivették belőle. |
Torkolati energia | A kilőtt lövedék cső végénél fellépő energiája. Mértékegysége Joule. |
Torkolattűz imitáció | Lövés leadása után létrehozott torkolattűz imitációja. Legtöbb esetben a valós torkolattűzre hasonlító fény a cső végén. |
Tracer | Fény-/nyomjelző - elektronikus eszköz hangtompítóba, tárba, vagy hopup kamrába szerelve. Traceres BB-vel használva a BB-t fénnyel feltöltve (sötétben) láthatóvá teszi. Piros, zöld, kék, vagy sárga színben létezik kompatibilis “traceres” lövedék. |