Bejelentkezés

ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

A szabályok betartását a szervezők folyamatosan ellenőrizik a játék során! A szabályok be nem tartása a játékból azonnali kizárást von maga után! Ilyen esetben a játék teret azonnal el kell hagynia a kizárt játékosnak.

ASZ2024 - frissítés folyamatban

MILSIM2024

A KORENGAL II eseményre két szinten lehet jelentkezni.

M1 - LightSim

Átlagos és jó fizikai teherbírású játékosoknak, akik a kontakt-orientált feladatokat és taktikus játékmenetet kedvelik. Jó bevezető a magasabb milsim szintekhez, illetve tökéletes alap egy milsim-jellegű játékmenethez.
Bárki szabadon regisztrálhat az M1 szinten.

M2 - MilSim

Kiváló fizikai teherbírású és állóképességű, kiváló mentális felkészültségű játékosoknak, akik a végrehajtás-orientált feladatokat kedvelik. Nem rémülnek meg a fizikai és mentális kihívásoktól, nem jelent gondot az őrség szó, vagy menetfelszerelésben kilómétereket gyalogoni.
A sikeres regisztráció feltétele egy kérdőív kitöltése, ami az erönlétet és a játékra felkészültséget ellenőrzi.

M3 - HardSim

Kisérleti jelleggel néhány csapatot meghívtunk, hogy próbálják ki magukat ebben a kivételes felkészültséget igénylő fokozatban. Az M3 szint résztvevői az esemény indulásakor teljes menetfelszereléssel és felszereléssel lépnek játékba és az esemény végéig folyamatosan játékban is maradnak.

A teljes MilSim2024 szabályt itt olvashatjátok.

JOULE HATÁROK

Kategória Joule határ Min. rálövési táv Tüzelési mód
Pisztoly 1.5J 0m semi auto
Géppisztoly 1.5J 0m full auto
Karabély  1.5J 0m  full auto
Géppuska 1.5J 5m full auto
DMR  2.5J 20m semi auto
Sniper 3.3J 25m bolt action
Sniper szpotterrel és távmérővel 3.6J 25m bolt action

Minden 1.5J feletti replika és a támogató géppuska esetén KÖTELEZŐ a működőképes, max. 1.5J másodlagod fegyver megléte.

A HPA replikáknak rendelkezniük kell ún. "tournament lock"-al, amit a játék elején a szervezők lepecsételnek és meglétét a játék során ellenőrzik.

ASZ2024 Fegyverkategoriák


JÁTEKSZABÁLYOK

BB-LIMIT

A BB limit az egyszerre betárazva a játékban magaddal vihető mennyiséget határozza. A jákék területen nagy távolságok járhatók be. Célunk, hogy egy hosszabb küldetés alatt ne a BB hiány miatt kelljen visszatérni a bázisra.

Újratárazni kizárólag az AMMOBOX, lőszeres ládák melett lehet!

Kategória BB, Shell BB/tár Tárak száma
Pisztoly 100 25 4
Karabély, géppisztoly 960 80 12
Shotgun 50 - -
Géppuska 3000 1500 2
DMR 250 50 10
Sniper 100 20 10

Használható tárak: real cap, low cap, mid cap, rakasz/dobtár. Táradapter, Drum mag shotgunnál és pisztolynál nem használható.

Játékos átadhat tárat csapattársának.


MilSim2024 beemelt kiegészítő játékszabályok

I. Camp

Az in-game camp, játékostábor ki lehet jelölve épületben, vagy állhat sátrakból. A lakótérbe, lakóhelyiségekbe, lakósátorba célzottam belőni és azokból kilőni tilos. In-game sátortábor esetén javasoljuk a sátrakat olyan módon felállítani, hogy bejárataik egymás felé nézzenek, evvel is fedezéket nyújtva az eltévedt BB-ktől.
Egyes esetekben az ingame campet "fallal" veszik körbe, amelyen bejáratot alakítanak ki. Az ellenséges játékos önkényesen nem nyithatja ki a bejáratot, de ha az nyitva van, az éppen hazatérő, vagy induló játékosok által, akkor támadhatja az ott ki-be lépőket és bejuthat a camp területére.
Ellenséges in-game camp területén maximum addig tartózkodhatunk, amíg a védekező játékosok mind ki nem véreztek, ha nincs aktív ellenséges játékos az ellenséges in-game camp területén, azt haladéktalanul el kell hagyni.

II. Fogoly szabály

  • II.1 A játékban csak a kijelölt személyek ejthetőek fogjul és hurcolhatóak el. A kijelölt személyeket, ha sikerül megérinteni/fogni fizikailag, akkor nem menekülnek és többnyire együtt fognak működni és mennek a fogoly ejtőkkel, járműbe is beszállnak. A foglyok általában értékes információt adnak át, amelyért az oldalnak/frakciónak in-game bónusz jár cserébe.
  • II.2 A játékban minden játékos foglyul ejthető és elhurcolható. A fogoly ejtés módja, hogy találat után az ellenséges játékost mediceljük, majd megmotozzuk / átvizsgáljuk, ezek után elhurcolhatjuk, vagy helyben kihallgathatjuk a szervező által meghatározott kereteken belül. A foglyok értékes információt adhatnak át szabadulásukért cserébe.

III. Járművek

A használt járműveknek tökéletes műszaki állapotban kell lenniük és egyértelmű oldal jelzéssel kell rendelkeznie.
A vészvillógóval közlekedő járműveknek azonnal át helyet kell biztosítani az elhaladáshoz!

III.1. Járművek kilővése, javítása

In game járművek semlegesíthetőek, megállíthatóak a felsorolt eszközökkel

  • III.1.1. IED eszköz mechaikus, vagy elektronikus
  • III.1.2. 40mm-es gránátvetőből kilőtt szivacs, puha gumi anyagú lővedékkel
  • III.1.3. engedélyezett pirotechnikai eszköz
  • III.1.4. speciális a célra kifejlesztett infra tag rendszerrel
  • III.1.5. egyedi puha lövedéket használó sérülést nem okozó LAW, RPG launcher

A kilőtt jármű azonnal vészvillógót kapcsol. A javítható jármű a helyszínen marad, a jávításra képes játékosnak 15percig folyamatosan a közvetlen közelében kell maradnia. Ha a szerelő játékos találatot kap az javítási idő újra indul. A nem javítható jármű visszaállási ideje általában 30 perc.

III.2 Járművek típusai

  • III.2.1.In-game nem támadható, esetleg speciális módon támadható transportot, légi transzportot jelképező jármű - Találat esetén a járműben utazóknak 1 percen belül el kell hagyni a járművet. A járművet elhagyók abban az esetben nyithatnak tüzet és rájuk akkor lehet tüzet nyitni, amikor a járműtől legalább 5 méterre távolodtak, vagy ha a jármű vészvillógóval tovább haladt a tűzvonalból. (Ezeket a járműveket a tulajdonos óvni kívánja a BB találattól)
  • III.2.2. In-game támadható, páncélozott - bármilyen airsoft fegyverrel és a fentebb felsorolt eszközökkel támadható járművek. A jármű páncélozott és “golyóálló”, ha a járművön akár ideiglenesen, vagy felszerelt pajzsok, plate-ek találhatóak, és/vagy álcahálóval ellátott és/vagy járműre erősített airsoft fegyverrel rendelkezik. Nyitott ablakon, lőrésen át a járműben utazók találatot kaphatnak.
  • III.2.3. Off-game járművek(nem támadható) Általában szervezői feladatokat ellátó, a pályán közlekedő járművek. Folyamatosan vészvillógóval közlekednek. Ha egy játékos beszáll egy ilyen járműbe, akkor automatikusan kilép a játékból, azaz meg kell várnia a visszállási időt és a megadott visszaállási ponton léphet újra játékba.

IV. Késelés

A késelés puha, gumi anyagú kés replikával történhet, nem gyógyítható, a megkéselt játékos azonnal visszallóra indul.

A késelést csendben hajtjuk végre, és halkan jelezve az ellenfélnek a tényét. Legalább három vágást ejtünk az ellenfés testén, nemi szervek és nyak, fej tiltott terület!

A megkéselt játékos a kivérzési idő elteltével jelezheti saját csapattársai felé a késelés tényet, vagy előbb, amikor a csapattársai a segítségére sietnek.

V. Medic rendszer

Javasolt alap.

A találatot kapott játékos földre ül, vagy fekszik és vérmérséklete szerint eljátssza a találatot. Minden sérülést egy kötöző szalaggal lehet “gyógyítani”, amit jól láthatóan az egyik végtagra kell felhelyezni. 120 másodperc szükséges a teljes gyógyuláshoz, utána köthető fel a szalag a végtagra. Minden játékos 2-szer gyógyítható/medikelhető, “kivérzés”, vagy a harmadik találat után vissza kell térnie a visszaállóra. 

A találatot kapott játékos lassan odébb kúszhat, mászhat, legfeljebb 5 métert a találat helyétől. Más játékos(ok) a sérültet csak teljes testsúlyának emelésével mozgathatja.

Kivérzési idő 15 perc, a letelte után a sérült játékos nem medikelhető.

V.1 Egyéni visszaállás

  • V.1.1. Az egyénileg visszaálló játékos megvárja raját a HQ-n.Ha egy rajból a létszám felét háromszor eltalálták vagy kivérzett, akkor az egész raj visszaáll.
  • V.1.2. A rajparancsnok bármikor dönthet úgy, hogy az egész raj visszaáll, - pl. azért, hogy együtt tartsa a rajt - vagy folytathassa a jelenlegi küldetést, amíg a raj létszáma a megadott limit alá nem csökken, vagy a küldetés véget nem ér.
  • V.1.3. Nappali játékmenet vége után az éjszakai játékmenet alatt, kivérzett vagy visszaálló játékossal az egész raj együtt visszaáll.

VI. Motozás, átvizsgálás

Fegyveres ellenfél motozható, ha a találat után medikelitek. Ha fegyvertelen menekülőt az üldözője megérinti, illetve “fogja”(karjára, vállára helyezed a kezed), akkor nem menekülhet tovább és köteles engedelmeskedni a motozásra felszólításnak.

A motozás menete:

  1. Megkérdezed, hogy ellenére van-e a fizikai kontakt
  2. Ha nincs, akkor megmotozod, amit találsz elveheted
  3. Ha ellenére van, akkor felszólítod, hogy adjon ki minden in-game elvehető tárgyat, ennek az átvizsgált játékos köteles eleget tenni

VII. Rádiózás

Törekedjünk a precíz és pontos rádiózásra, térkép koordináták, égtájak és hozzávetőleges távolság használatára.

Bejelentkezésnél a protokoll,

  1. ki vagyok
  2. kihez szólok
  3. megvárom hívott bejelentkezését
    1. Ha nincs válasz 3szor ismétlem az első 3 pontot, ha ezután sincs válasz kérek relézést oldaltárstól
  4. mit akarok
  5. adás végéhez érve: "vége" használata

Nyugtázásnál

  1. ki vagyok
  2. kihez szólok
  3. "Nyugtáztam, vége"

Egyedi játékszabályok

Egy raj minimum 6 főből áll, a kisebb rajokat összevonjuk. Rajonként 1fő dmr, 1fő sniper, 1fő géppuska és 1fő medic engedélyezett, a többi fegyverkategóriába eső replikák száma nincs limitálva.
Egy játékos annyi replikát vihet magával amennyit elbír, a fegyver kategóriák BB limitjeit ez nem változtatja meg.

Az ellenséges HQ és bázisok támadhatók, kivétel a falvak és sátortáborral, camp területtel körbevett Outpostok, ezeket, csak oldalparancsnok engedélyével, vagy egyenes utasításával támadhatjátok meg. Minden oldalparancsnok rabolható - kivéve a különleges eseteket, amikor vészhelyzet áll fenn a rablási kisérlet idején.

Ellenséges Camp támadására mindig csak parancssal kerülhet sor. Ha támadni akarsz, kérj parancsnoki engedélyt.

Az afgán falvak és 50m-es körzetük tüzszüneti területek(peace zones) ahol egyik oldal sem kezdeményez tűzharcot.

US ARMY játékelemek

A feladatokhoz az USA oldal kezdéstől helikopter(nem támadható jármű) és járműves transfert használhat.

Civil, fegyvertelen afgánra az US ARMY katonái nem nyitnak tüzet, védik a civil lakosságot, ha lehetséges. Figyelem, az afgánok elrejthetik fegyverüket!

Az tűzparancsot az oldalparancsnok adja ki, alap helyzetben a tűzparancs az ellenséges tűz viszonzása. Nyílt tűzparancs kiadása után az ellenségesen fellépő, felfegyverzett ellenfelek szabadon, felszólítás nélkül támadhatóak, a nyílt tűzparancs visszavonásáig, vagy tűzszünett megegyezésig. Ha bárki tüzet nyit rád bármilyen helyzetben, azt lehet viszonozni, az önvédelem jogos.

Maradéktalan parancs teljesítést várunk. Parancsmegtagadást a teljes raj in-game "büntetésével" díjazhatja az Oldalparancsnok. Természetesen az ésszerűség keretein belül.

USA oldalirányítása

Szigorú parancsnoki lánc lesz. Az Oldalparancsnoknak a Szakaszpancsnokok, Területi parancsnokok jelentenek, a Szakasz- és Területi parancsnokoknak a Rajparancsnokok.

AFGÁN OLDAL játékelemek

Az Afgán falvak területén és 50m körzetében az afgán oldal játékosai nem kezdeményeznek harcot, a falvak területén fegyvereiket nem írányítják az ellenségre, az ettől eltérő esetek a játék beépített elemei.

Az afgán oldal játékosai, hogy elkerüljék a harcot elrejthetik fegyvereiket ruhájuk alá, vagy saját felelősségre bármilyen tereptárgy alá, mögé.

Az afgán játékosok 1. és 2. szintű pirotechnikai eszközöket kapnak, ezek az eszközök gránátként funkcionálnak, az elműködés után az eszköz körüli 5 méteres körben mindenki visszaáll, azaz a sérülés nem medikelhető.

Az afgán oldalon több támadható/lőhető jármű is játékban lesz.

BIZTONSÁGI SZABÁLYOK

I. Szervezők

A Szervezők(UN blue barret, blue patch) és Oldalparancsnokok utasításait haladéktalanul és minden körülmények között kötelező vérgehajtani. Vita és az utasítás végrehajtásának visszautasítása a játékból való azonnali kizárást von maga után!
Jelen lesznek "beépített" szervezők is, szervezői jogosultságukat azonosító kártya igazolja - az igazoló kártya formátumát hamarosan bemutatjuk, hogy mindenki által felismerhető legyen.

II. Veszélyes területek

A játék területén találhatók veszélyes, fokozottan veszélyes és különösen területek. Mindig közlekedj körültekíntéssel, figyelmesen arra, hogy hova lépsz!
A sárga biztonsági szalaggal elkerített területekre belépni SZIGORÚAN TILOS ÉS ÉLETVESZÉLYES!

III. Játékosok sátrai

A játékosok in-game lakó sátrainak irányában tilos lőni! A sátrakból ki- és belőni tilos! A sátrakat fedezéknek használni, ki-be ugrálni harc közben tilos!

IV. Szemvédelem

A védő szemüveg ANSI Z87.1-2003 vagy DIN EN 166F szabványnak megfelelő, vagy annál magasabb szabványnak megfelelő kifejezettem airsoftra, vagy éles lövészetre készült kell hogy legyen. A védőszemüveg folyamatos viselése KÖTELEZŐ a rendezvényen 2024.06.21 0800-tól 2024.06.23 1200-ig!

V. Tűz és környezetvédelem

Szemetet csak a kihelyezett szemét tárolóba lehet eldobni.
Tűzgyújtás, cigarettázás csak a kialakított bázisok, campek területén és egyéb kijelölt helyeken engedélyezett, máshol SZIGORÚAN TILOS.

VI. Vadállomány

A vadállományt szándékosan megzavarni, rálőni, inzultálni, ijesztgetni és ezekkel bármilyen fizikai kontaktust létesíteni SZIGORÚAN TILOS.

VII. Vészhelyzeti protokoll

A játék területén Vészhelyzeti pontokat jelöl ki és tesz közzé a szervező. Sérülés, vészhelyzet esetén indokolt esetben “Játék állj” (Stop the game! Cease fire!) felszólítással megállítjuk a játékot, azonnal értesítjük a szervezőket, majd a sérültet a vészhelyzeti pontra juttatjuk - amennyiben a sérülés mértéke és a körülmények ezt lehetővé teszik.

VIII. Egészségügyi állapot

Krónikus betegséged, egészségügyi állapotodat jelezd a megbízott egészségügyi felelősnek, legkésőbb az eseményre belépésedkor.

Hozzászólások (0)